Czujniki parkowania przód - skąd STOP i WSTECZNY + inne :(

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rafdr
    Classic
    • 2011
    • 15

    Czujniki parkowania przód - skąd STOP i WSTECZNY + inne :(

    Zamieszczone przez george023
    Witam.
    Niedawno odebrałem z salonu moja skodulke. Po przejechaniu parunastu kilometrów odniosłem wrażenie ze tył auta „siedzi”. Auto ma instalację gazową, więc zbiornik może trochę obciążać tył, ale porównałem to z innymi skodnikami i u innych tył auta wygląda normalnie. Może ktoś przerabiał już podobny temat? Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam.
    Ja wożę pełny zbiornik benzyny i LPG, ale jakoś nie zauważyłem ...


    BTW - masz O1 czy O2 - bo w O1 silnik 1,6 to BFQ
  • BANDIT
    Ambiente
    • 2010
    • 164

    #2
    Czujniki parkowania przód - skąd STOP i WSTECZNY + inne

    Witam
    No już czujniki w tyle zamontowane )) i działają.
    teraz przód no powiedzmy w połowie już zrobione - zamontowane
    ale utknąłem na wprowadzeniu kabli od czujników do kabiny ((((
    Jak przejść z silnika do kabiny ???
    Czy trzeba demontować jak myśle wycieraczki ? i podszybie - i tam jest jakieś wejście ? Jak przejść znowu pod kierwonice bo tam myśle umiescić centralke czujników.
    I dalej +12V było juz w jednym temacie wiec wiem skąd wziaść ale potrzebuje sygnału STOP - HAMULEC i jeszcze sygnału właczenia BIEGU WSTECZNEGO
    a które to kable to nie mam zielonego pojęcia.

    Za wszelkie uwagi podpowiedzi z góry dziękuję
    pozdr
    Krzysztof
    4OO - SKODA OCTAVIA II 1,9 TDI Ambiente (2004)

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8162
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      BANDIT, jezeli chodzi o przeciągniecie kabelka ze środka do komory silnika lub odwtotnie to w bardzo prosty sposób zrobisz to nad pedalami sprzegla, gazu.....w tym miejscu co przechodzi wiązka kabli - musisz lekko podnieść do góry ten "styropian". Wtedy weż jakis drucik i przepchniech - wyjdzie Ci to za akumulatorem.

      Drugie pytanie - zakładasz czujniki parkowania przód - i chcesz brać sygnał ze biegu wstecznego?????? Coś tu nie tak. Jezeli tył byś zakladał to tak - dostajesz do kabelka od "światła wstecznego"
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • piotrek_gdy
        RS
        • 2008
        • 7723
        • Volkswagen
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        #4
        piotrek_os, w ori parktroniku do pewnej prędkości działa przód i tył-np jak manewrujesz na parkingu i dajesz do przodu to dziala wszystko abyś nie uderzył przodem


        BANDIT, ty montujesz ori parktronika czy jakiś wynalazek z allegro?
        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          BANDIT, sygnał biegu wstecznego możesz wziąć z centralnej elektryki ( nad nogami kierowcy ) wtyczka "C" pin 12 ( to jest wyjście na żarówkę wstecznego-lewą ) lub wtyczka "B" pin 1 ( to jest wyjście na żarówkę wstecznego-prawą ). Stopa najlepiej wziąć ze sterowania trzecim światłem stop, bo żarówki w lampach pracują jako POZYCJA/STOP i może to powodować ogłupianie układu. Stopa podłączasz do wtyczki "C" pin 9.
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • POOK
            Classic
            • 2010
            • 33

            #6
            przednie czujniki mozna podłączyć do przednich świateł przeciwmgielnych, ponieważ:

            1. jak jedziesz na trasie i jest mgła i uzywasz świateł przeciwmgielnych to nikogo nie ma w zasięgu czujników - nie będą wariować.
            2. jak stoisz w korku to światła przeciwmgielne i tak należy wyłączyć.
            3. Jak dojeżdzasz do przeszkody to wystarczy włączyć przeciwmgielne, które dodatkowo doświetlą Ci teren, a w ORI przednie też nalezy włączyć na przycisk, więc nie ma różnicy czy włączysz przeciwmgielne czy inny przycisk. W ORI przednie działają dodatkowo po włączeniu wstecznego biegu i wyłączają się po przekroczeniu chyba 5 albo 10 km/h, nie wiem czy nieoryginalne alarmy będą działać w ten sam sposób. tak czy inaczej, żeby włączyć przednie czujniki bez włączania stecznego biegu nalezy je ukatywnić samodzielnie naciskając na przycisk.

            Pozdrawiam

            Komentarz

            • shado
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 5315
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez POOK
              przednie czujniki mozna podłączyć do przednich świateł przeciwmgielnych, ponieważ:

              1. jak jedziesz na trasie i jest mgła i uzywasz świateł przeciwmgielnych to nikogo nie ma w zasięgu czujników - nie będą wariować.
              No chyba, że będzie padał śnieg/deszcz.
              Lepiej zostać przy podłączeniu do stopu, albo dorobić osobny przycisk i samemu aktywować/deaktywować czujniki.
              BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

              SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Nie wiem jak przy manualu, ale przy automacie wrzucenie R powoduje aktywacje czujnikow, a potem dzialaja do momentu przekroczenia jakies predkosci, no i oczywiscie mozna wlaczyc je zawsze recznie klawisze i to jest chyba najlepsze rozwiazanie, a nie jakies kombinacje z podlaczaniem pod p.mgielne, kierunkowskazy itd
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • BANDIT
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 164

                  #9
                  Zamieszczone przez piotrek_os
                  BANDIT, jezeli chodzi o przeciągniecie kabelka ze środka do komory silnika lub odwtotnie to w bardzo prosty sposób zrobisz to nad pedalami sprzegla, gazu.....w tym miejscu co przechodzi wiązka kabli - musisz lekko podnieść do góry ten "styropian". Wtedy weż jakis drucik i przepchniech - wyjdzie Ci to za akumulatorem.

                  Drugie pytanie - zakładasz czujniki parkowania przód - i chcesz brać sygnał ze biegu wstecznego?????? Coś tu nie tak. Jezeli tył byś zakladał to tak - dostajesz do kabelka od "światła wstecznego"
                  Witam
                  No tam nie szukałem dziury
                  spradze to dzisiaj - wielkie dzięki.

                  A czemu chce do STOP i WSTECZNY ? - żeby przy parkowaniu w tzw. zatoczce działał równiez przód i ostrzegał czy nic nie zahacze wjeżdzając przodem bo przednie czujniki zawsze cos tam na bok tez widzą.

                  No i najwazniejsze żeby jak będzie jechała moja dziewczyna piszczało zawsze i wszędzie a wierzcie mi kobiety "potrafią" parkować.
                  Pełen parking wolnych miejsc a oczywiście Ona musiała parkowac zaraz obok mojego wozu no i co sie stało ?? GRRRRR..... przeleciała po drzwiach
                  rozumiem sąsiadowi ale czemu po moich ?????
                  uprzedze pytanei - nie , nie pokłóciliśmy się przed Jje parkowaniem


                  pozdr
                  pozdr
                  Krzysztof
                  4OO - SKODA OCTAVIA II 1,9 TDI Ambiente (2004)

                  Komentarz

                  • piotrek_os
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 8162
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez BANDIT
                    Zamieszczone przez piotrek_os
                    BANDIT, jezeli chodzi o przeciągniecie kabelka ze środka do komory silnika lub odwtotnie to w bardzo prosty sposób zrobisz to nad pedalami sprzegla, gazu.....w tym miejscu co przechodzi wiązka kabli - musisz lekko podnieść do góry ten "styropian". Wtedy weż jakis drucik i przepchniech - wyjdzie Ci to za akumulatorem.

                    Drugie pytanie - zakładasz czujniki parkowania przód - i chcesz brać sygnał ze biegu wstecznego?????? Coś tu nie tak. Jezeli tył byś zakladał to tak - dostajesz do kabelka od "światła wstecznego"
                    Witam
                    No tam nie szukałem dziury
                    spradze to dzisiaj - wielkie dzięki.

                    A czemu chce do STOP i WSTECZNY ? - żeby przy parkowaniu w tzw. zatoczce działał równiez przód i ostrzegał czy nic nie zahacze wjeżdzając przodem bo przednie czujniki zawsze cos tam na bok tez widzą.
                    nie wiem czy dobrze rozumiem Twoją intencje ale skoro podłczysz pod wsteczny przody...to Ci nie beda działaly jak bedziesz do przodu jechał........
                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                    Komentarz

                    • BANDIT
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 164

                      #11
                      Zamieszczone przez piotrek_os
                      Zamieszczone przez BANDIT
                      Zamieszczone przez piotrek_os
                      BANDIT, jezeli chodzi o przeciągniecie kabelka ze środka do komory silnika lub odwtotnie to w bardzo prosty sposób zrobisz to nad pedalami sprzegla, gazu.....w tym miejscu co przechodzi wiązka kabli - musisz lekko podnieść do góry ten "styropian". Wtedy weż jakis drucik i przepchniech - wyjdzie Ci to za akumulatorem.

                      Drugie pytanie - zakładasz czujniki parkowania przód - i chcesz brać sygnał ze biegu wstecznego?????? Coś tu nie tak. Jezeli tył byś zakladał to tak - dostajesz do kabelka od "światła wstecznego"
                      Witam
                      No tam nie szukałem dziury
                      spradze to dzisiaj - wielkie dzięki.

                      A czemu chce do STOP i WSTECZNY ? - żeby przy parkowaniu w tzw. zatoczce działał równiez przód i ostrzegał czy nic nie zahacze wjeżdzając przodem bo przednie czujniki zawsze cos tam na bok tez widzą.
                      nie wiem czy dobrze rozumiem Twoją intencje ale skoro podłczysz pod wsteczny przody...to Ci nie beda działaly jak bedziesz do przodu jechał........
                      jednoczesnie do STOP i do Wstecznego )
                      pozdr
                      Krzysztof
                      4OO - SKODA OCTAVIA II 1,9 TDI Ambiente (2004)

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Podlacz tylko do wstecznego i na guzik recznie. Po jakim czasie czujniki gasna ?? Po wyjeciu biegu, bo jesli tak to slabo to dziala
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • adamsky
                          Rider
                          • 2025
                          • 371
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez kowal 2002
                          BANDIT, sygnał biegu wstecznego możesz wziąć z centralnej elektryki ( nad nogami kierowcy ) wtyczka "C" pin 12 ( to jest wyjście na żarówkę wstecznego-lewą ) lub wtyczka "B" pin 1 ( to jest wyjście na żarówkę wstecznego-prawą ). Stopa najlepiej wziąć ze sterowania trzecim światłem stop, bo żarówki w lampach pracują jako POZYCJA/STOP i może to powodować ogłupianie układu. Stopa podłączasz do wtyczki "C" pin 9.
                          Panowie mam pytanie gdzie znajdę wspomnianą wtyczkę C pin 9, to jest skrzynka bezpieczników czy tył auta?

                          Komentarz

                          • krzynol
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 11007
                            • Superb II combi (3T5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            wyraźnie napisane jest:
                            Zamieszczone przez kowal 2002
                            sygnał biegu wstecznego możesz wziąć z centralnej elektryki ( nad nogami kierowcy ) wtyczka "C" pin 12
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz

                            • adamsky
                              Rider
                              • 2025
                              • 371
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Dzięki ah te czytanie ze zrozumieniem . A tak przy okazji mam pytanko, ponieważ całą centralkę mam z tyłu (lewy bok), nie ma tam może gdzieś jakiejś kostki pod którą mógłbym się wpiąć? Z tego co zauważyłem to wiązka do 3 stop idzie właśnie lewym bokiem (nie ściągałem jeszcze wykładziny stąd pytanie).

                              Komentarz

                              Pracuję...